Min sämsta dag

... Var i måndags. Började morgonen med att min armbandsklocka gick fel med 15 min så blev helt förrvirrad och stressad när jag förstod att jag inte alls hade så mycket tid på mig som jag först trodde. När jag väl skulle dra till jobbet, och låg i fas med tiden trots omständighterna är plånboken borta. INTE bra då jag var tvungen att tanka bilen. Skulle inte ens ta mig in till stan utan att tanka. Letade som en galning. Fick ringa jobbet och säga som det var och att jag skulle bli sen. 20 min senare ger jag upp. Ringer pappa och får åka till hans jobb och möta upp honom och få tankkortet - åka till stan utan plånkan innehållande körkort etc. Kom in till stan och skyndade till jobbet. Arbetsdagen gick väl hyffsat. När jag slutade skulle jag skynda mig ut till Ingelsta och lämna en grej åt Elin, sen tillbaka in till stan för att fixa naglarna hos Nora 45 min senare. Hinner bara utanför personalentren och tappar telefonen i stentrappen och GISSA VAD?
Ja. Displayen är trasig. Igen. Jag som har trälat så dan't med Mobilakuten att få nya displayer hit och dit och slängt ut massa pengar på det. En jävla massa krångel. Haft den hel i kanske 2 veckor? Så jävla tråkigt! Men det var inte slutet av min skitdåliga dag... När jag kom ut till Ingelsta är det fel på min fläkt i bilen. Den vill aldrig sluta. Blåser på non'stop även om jag tar ut nyckeln och allting. Som tur var kom Theo in till stan och bytte bil med mig. Han tog hem min skruttiga bil på lagning och jag fick åka hans svarta bmw som jag knappt ser över ratten på - både in till stan och sedan hem och sedan till Norsholm. 
Ja... Så det fattades bara böter på den dagen så hade man toppat bottendagen.
Men klarade mig som tur ifrån det så man får väl vara glad för det.
 
Igår var en låååång men betydligt bättre dag. 13,5 timmar på H&M. Butiksjobb + inventering. Var hemma i Norsholm till 23-tiden. Upp idag skapligt så drog jag till Mogård i Doverstorp, Finspång  på jobbintroduktion så ska gå med lite nästa vecka och två veckort frammåt. Går allt bra och känns allt bra blir det  väl lite extra timmar även där! 

Har just städat av lite halvt i köket och ska snart ge mig ut på en promenix. Det ska bli skönt. 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0