3 – Innehållet i min väska

Använder mig av lite olika väskor:
  • en röd (+ lite svart) liten plutt med dragkedja aka. Svarten. Och varför den kallas svarten vet man egentligen inte. Den är ju liksom mest röd? Men det bara blev så för det var svårt och jobbigt att säga "kan du ta med den röda lilla väskan i bilen, den som bara har en dragkedja? Nej, inget handtag.". Nu säger vi bara "ta med svarten". Det går så enkelt. 

  • annars anväder jag mig också av en större väska, halvny, svart, rosa och beige. Den använder jag dock mest till skolan och så när jag behöver få plats med annteckningsblock, böcker och kalendrar m.m. 

  • och sen självklart tränigsväskan (som har vilat lite en stund...). Den innehåller väl bara typsika träningsgrejer. Skor, vattenflaska, ombyte, duschgrejer, lås, toffs. Ja, typ det.

Vilken väska jag än har har har jag väl några grejer som tar upp en standardplats, telefon, hörlurar, nycklar (hem-, H&M-, skolan-), plånbok, tuggummi.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0