Hjälp!

Blev att hoppa i badtunnan en sväng med empalianen Emelie. Mycket skönt. Satt där från 22-tiden tills för bara 30-40 min sedan. Mysigt. Vi tände alla lyktor och gjorde det mysigt som bara den! Sedan kom även Richard förbi och värme sig lite.

Men när vi väl skulle gå hem, Emelie och jag är nästan nakna och Richard sitter kvar i tunnan, hör Richard ett ljud och ssshh:ar oss. Ljudet kommer närmre och låter bara högre och högre. Löv som prasslade och jag sa att det bara var en gammal grävling eller något, men R var övertygad om att det var älg (stora kliv, osmidigt) eller vildsvin (osmidigt). Efter en kort stunds lyssnande och försök till att se något upptäcker vi att vad det än är så är det två av dem!! Var det en unge med mamma var det bara springa sa både E & R. 1,5 min senare är vi hemma. Inte allt för påklädda, lite rädd och spända och jätte kalla. Jag tyckte det var jätte spännande ville se både ett gris och älg! Hemma stod vi och lös med lampan ut mot berget/skogen. Såg inget men hörde ännu..


OBS! Ett inlägg från söndag 14/11-11 ca 01.26



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0