yesterday

gårdagen blev okej. kom igång lite sent då oliwia lockade mitt hår i flera timmar (känndes det som). vi var i en lokal som louise fixat på förfest var helt okej också. fanns pingisbord och grejer, dock ingen piningisboll hah. sara kom ju hit med. det bledv en lyckad kväll till en början. när vi väl kom till jb-festen fick vi vänta i två timmar på att få komma in. alltså, vakterna, fattar inte hur dom tänkte egentligen. helt galna var de, trodde det var någon lumpen aktivitet? och när vi väl var inne tog det cirka 25-30 minuter innan vi fick hänga in sakerna  i garderoben. louise och marrielle fick stå ännu längre så de orkade stå kvar mer så de drog hem. en annan tjej svimmade i kön för att alla tröck på så mycket, knuffades och så så att hon inte fick någon luft. dansgolvet var bra - musken var sådär.  det var ju inte sånna låtar som man kunde och sjöng med i med aja. när jag väl skulle hem upptäkte jag till min besvikelse att jag tappat bort min garderobslapp, men det löste sig för hon i garderoben kände igen mig ifrån tidigare när jag hade varit där och hämtat och lämnat  jackan. sen skulle jag gå hem. började lunka på, kom en taxi som frågade om jag ville ha skjuts men jag tackade artigt nej och sa att jag inte hade pengar. men då frågade han om jag skulle långt och  jag uppgav min destanation då sa han "hoppa in du". sedan skrev han ut ett kvitto på 0.00 kr. yeah. när jag väl kom hem till louise så var portkoden låst för klockan var efter 21. så jag tog upp telefonen och skulle ringa henne, man jaha vad var det dårå? jo, inget batteri. fint. så där ute stod jag i x-antal minusgrader i nylonstrumpbyxor och pumps. av rena slumpen kom en snöplogskilleförbi i en traktorplog. han stannade och undrade om jag hade blivit utelåst. efter en kort konversation gjorde han vad han kunde för att hjälpa mig. klättrade upp på porten och  låste upp från insidan med det ledde ingen vart direkt, för nästa dörr in till själva lägenheten var ju också låst. så killen lånade ut sin telefon så fick  jag  ringa 118118 och fixa louises pappas nummer och väcka honom och be honom låsa upp. så han kastade ut en nyckel från balkongen åt mig. tack för det! annars hade jag stått där bra länge kan jag säga. ja - till morgonen då porten låstes upp. 
misslyckad fest jb!?!?! ovärt pengarna när man fick stå halva tiden utanför?..
kul folk iallafall så på så vis var det okej och förfesten var också kul

aja, vi var på skolavslutning kl 10 idag, skönt med jullov nu! det behövs

nu ska jag dra mig ner till louise som ska laga mat, sen ska jag bege mig ut och hoppa på en buss för hemfärd. ska försöka få tag på lite bilder tills i eftermiddag/kväll så lägger jag ut då

♥ j



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0